CWS stärker sin profil i Sverige genom förvärv av Clean Step AB

För att växa och stärka sin position på marknaden i landet meddelar CWS att man nu förvärvar Clean Step AB. Det svenska företaget fokuserar på försäljning, distribution och service av entrémattor i olika varianter och storlekar.

Bilder föreställer CWS servicebil med texten "Rent av service"

Personliga expertråd

Anpassat för din bransch, utan förpliktelser

Är ni redan kund till CWS?

CWS värdesätter dina personuppgifter och du kan läsa mer om hur vi behandlar dem här. Genom att bocka i rutan och trycka på "Begär offert" godkänner du att vi kontaktar dig.

14 October 2020 Mattlösningar

Stockholm 14 oktober 2020

CWS, en komplett serviceleverantör inom mattlösningar, hygienlösningar, arbetskläder samt vård och hotell, övertar 100% av aktierna i Clean Step AB. Clean Step, som är en leverantör av entrémattor med service, har sitt säte i Göteborg men finns även representerade med kontor i Stockholm samt har flera samarbetspartners över hela landet. Förvärvet innebär att CWS stärker sin profil på den svenska marknaden som ett effektivt och hållbart företag.

”Clean Step har alltid varit ett föredöme i branschen när det gäller god service och tillsammans kommer vi att kunna förbättra kundupplevelsen ytterligare med kompletta hygienlösningar anpassade för en säkrare och mer hälsosam morgondag. Vi ser fram emot att välkomna all personal och kunder” säger Pontus Jason, Sverigechef Division Hygien på CWS.

Som en fullserviceleverantör bidrar CWS till en säkrare och mer hälsosam morgondag med innovativa, hållbara och digitala hyreslösningar. CWS-sortimentet är indelat i produkter och tjänster inom områdena hygien, entrémattor, arbetskläder, linne och sjukvård. För att växa och stärka sin position på marknaden i landet meddelar man att man nu förvärvar Clean Step AB. Det svenska företaget fokuserar på försäljning, distribution och service av entrémattor i olika varianter och storlekar. Samtlig personal kommer att övertas av CWS.

CWS har funnits på den svenska marknaden sedan 2003 och genererade 2019 en omsättning på 12,5 miljoner euro och ett EBIT 1,1 miljoner euro (8,8%) på den svenska hygienmarknaden. Med stora möjligheter att öka än mer på den svenska marknaden ser framtiden ljus ut för CWS i Sverige. Fördelarna med uppköpet av Clean Step är tydliga genom många gemensamma värderingar och mål hos de båda företagen. Genom förvärvet kommer CWS att öka sin närvaro i hela landet, framförallt i Stockholms- och Göteborgsområdet.

”Jag har i förvärvprocessen sett att Clean Step och CWS, som båda är familjeägda, delar samma värderingar och det är en väldigt bra grund för att utveckla bolaget vidare som en del av vår, nu utvidgade, familj. Vi kommer att få möjlighet att utbyta erfarenheter och skapa synergieffekter och även få möjlighet till en effektivare logistiklösning då kundtätheten över landet ökar.” säger Pontus Jason.

”Jag är övertygad om att CWS är det perfekta bolaget att ta över Clean Step Entrémattor AB och kommer att fortsätta leverera framgångsrik service till våra kunder. Framförallt kommer våra kunder ha tillgång till ett större produktsegment med flera nya, spännande produkter. Jag känner väl till CWS och vet att de delar vår syn på att alltid fokusera på god service och hög kvalitet. De kommer att förvalta våra kunders förtroende på bästa sätt.” säger Per Wribe, VD för Clean Step AB.

Om CWS

Med innovativa, hållbara och digitala hyreslösningar bidrar CWS till en mer hälsosam och säkrare morgondag. CWS utbud är indelat i produkter och service inom områdena hygien, mattlösningar, arbetskläder, vård och hälsa, brandsäkerhet samt renrum. Sedan april 2019 är alla delar samlade under det gemensamma namnet CWS.

CWS är ett varumärke som tillhör CWS International GmbH och dess dotterbolag. Gruppen har för närvarande cirka 10 600 anställda i 16 länder. År 2019 omsatte företaget 1 188 miljoner euro. CWS International GmbH och dess dotterbolag ägs till 100% av Franz Haniel & Cie. GmbH.

För mer information, besök cws.com

Presskontakter:

CWS Sverige