CWS PureLine: Ny produktkollektion från CWS lanseras

- CWS PureLine är den nya hygienlösningen i 16 delar som kombinerar tidlös design med användarvänlighet för en fräsch och hygienisk upplevelse.

- Hygienexpertens servicemodell erbjuder flexibilitet, enkelhet och säkerhet för toalettbesökarna.

- Hållbarhet: Tvålen och pappersprodukterna i serien är certifierade enligt EU Ecolabel.

- Smarta sensorer och uppkopplade enheter skapar effektivitet på morgondagens toaletter.

cws_hygiene_pureline_products_close_up (Copyright: CWS International GmbH)

Personliga expertråd

Anpassat för din bransch, utan förpliktelser

Är ni redan kund till CWS?

CWS värdesätter dina personuppgifter och du kan läsa mer om hur vi behandlar demhär. Genom att bocka i rutan och trycka på "Begär offert" godkänner du att vi kontaktar dig.

1 February 2022 Hygienlösningar

Duisburg/Dreieich, 1 Februari 2022 -  CWS Hygiene är en ledande expert när det kommer till hygienlösningar och förser sina kunder med hjälp och rådgivning kring hygien oavsett om en enstaka toalett eller en helhetslösning för hela byggnader. CWS PureLine är en deras hygienlösningar och är den nya kollektionen med behållare. Den består av 16 kombinerbara lösningar, allt från beröringsfria automater för tvål, handvård och desinfektion, till automater och behållare för pappershandduka. Kollektionen innehåller alla väsentliga produkter som behövs i ett toalettutrymme. Den nya produktlinjen imponerar med dess tidlösa och moderna uttryck och tydliga ikoner på respektive behållare hjälper användaren att nyttja produkterna korrekt för mesta möjliga hygien. Påfyllningen av behållarna är intuitiv och underlättas av ett system med färgkodade korkar som matchar behållarna och underlättar för personalen som fyller på. Som om detta inte vore nog är IoT-teknik redan inbyggt i CWS PureLine, vilket kommer att möjliggöra för ett uppkopplat toalettutrymme i framtiden. Produkterna erbjuds i tre eleganta färger. Tvålarna är granskade av ECARF och har certifierats med en kvalitetsstämpel för produkter som är särskilt lämpade för personer med känslig hud och allergier. Med dessa testresultat som grund, är sagda produkter klassificerade som ett utmärkt väl när det kommer till hudvänlighet. Utöver detta är alla pappersprodukter som erbjuds i kollektionen certifierade enligt FCS och EU Ecolabel, den europeriska motsvarigheten till Svanen-märket. Lanseringen på den svenska marknaden kommer att starta i början av februari.

Velina Allerkamp, Chief Divisional Officer CWS Hygiene, om den nya CWS PureLine: “Som experter inom hygien erbjuder vi våra kunder en helhetslösning: Från enstaka individuella lösningar till hela koncept, vilket gör att alla kan hitta vad de söker. Med CWS PureLine tar vi hygien till en ny nivå och gör det till något snyggt och attraktivt! Namnet säger allt: kollektionen har en ren och modern design. Vi har designat en smart, hygienisk och visuellt tilltalande produktserie som imponerar med sin tidlösa design och högkvalitativa känsla. Dispensrarna kan användas i alla hygienutrymmen, från förskolor till hotell och från industrimiljöer till offentliga utrymmen. Genom vår servicemodell blir dispensrarna omhändertagna vilket ger dem en lång livslängd som i sin tur gör det till ett miljövänligt val. Med smart IoT-teknologi innanför skalet kan eventuellt servicebehov i hygienutrymmet enkelt identifieras. Med de uppkopplade behållarna, kommer det senare i år, bli enkelt följa att nivån av förbrukningen i realtid. Detta kommer att spara in på onödigt jobb, framförallt i toalettutrymmen med mycket trafik, vilket kommer gå att mäta ekonomiskt.”

CWS PureLine – ren hållbarhet
CWS affärsmässiga ledstjärna är att erbjuda produkter enligt en modell med såväl hyra och service och optimerar och förlänger därför varje enskild produkts livscykel, vilket även kommer att appliceras för PureLine. Kollektionen följer CWS hållbarhetsprincip “Think Circular”.

PureLine tillverkas i Europa och kommer att vara kompatibla enbart med EU Ecolabel-märkta förbrukningsprodukter. Även tvålarna och engångspappret är certifierade. Velina Allerkamps tankar om den hållbara approachen: “Förutom certifierade produkter till våra kunder är också användarvänlighet viktigt för oss. Till exempel töms förpackningarna till våra tvålar helt inuti behållaren, vilket gör att vi slipper svinn och inte behöver slänga förpackningar med rester kvar i. Dessutom finns nästan alla behållare i en Non Touch-version också. Det gör att personen som använder den, aldrig behöver vidröra själva behållaren under handtvätten, vilket gör det till ett väldigt hygieniskt alternativ.”

Hållbar service
Som en tjänsteleverantör av hållbara lösningar inom områden som hygien, entrémattor och arbetskläder, arbetar CWS i grunden med effektiva materialcykler. Redan vid produktutvecklingen och materialvalet, till tvättprocesser och logistik, tar alla delar av företag sitt ansvar för att minska användning av material, återvinna och återbruka. Det övergripande målet är att spara och bevara resurser. I detta syfte utvecklar CWS produkter som är tillverkade av hållbara material och som samtidigt är tåliga, reparerbara och återvinningsbara. "Fördelen med servicemodellen är att vår servicepersonal tar hand om underhållet. Det innebär att produktens livslängd blir längre genom reparation och gör det till ett mer hållbart alternativ än att köpa motsvarande produkter", säger Allerkamp.

Laura Plischke

CWS International GmbH

Dreieich Plaza 1A

Download (Copyright: CWS International GmbH)